Реєстрація колекторських компаній

Реєстрація колекторських компаній

З 14 липня 2021 року діяльність на користь інших осіб, пов’язану з регулюванням простроченої заборгованості за споживчими позиками, компанії можуть здійснювати тільки після реєстрації в Нацбанку. З 14 жовтня 2021 року подібна діяльність без реєстрації буде вважатися незаконною.

 

Щоб зареєструвати колекторську організацію, слід дотриматися відповідних умов, зібрати і подати в Нацбанк пакет документів. Надійними помічниками за рішенням цих завдань готові стати фахівці юридичної компанії VINCO`S. Ми заощадимо Вам час для основної діяльності та отримання доходу!

 

Кому слід реєструватися обов’язково?

 

Нововведення в сфері колекторської діяльності ініційовані законом №1349-ІХ від 19 березня 2021 року і стосуються фінансових установ, які підпадають під такі критерії:

  1. надають послуги регулювання простроченої заборгованості по споживчих кредитах;
  2. діють в інтересах інших осіб (кредиторів).

 

До відома! Дія закону №1349-ІХ не поширюється на організації, які:

  • регулюють інші борги, а не споживчі позики (наприклад, заборгованість по комунальним послугам);
  • займаються простроченою заборгованістю в своїх власних інтересах.

 

Діяльність незареєстрованих колекторів після 14 жовтня 2021 року вважатися незаконною і спричинить за собою такі наслідки:

  • раніше укладений договір кредитора з колекторської організацією буде вважатися нікчемним;
  • кредитор, якому незареєстрований колектор запропонує свої послуги, зобов’язаний протягом п’яти днів повідомити про це в Нацбанк;
  • для кредиторів, які користуються послугами незареєстрованих колекторів, передбачений штраф від 85 до 136 тисяч гривень(від 5000 до 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

 

Умови включення компаній до Реєстру колекторських організацій

 

Процедура реєстрації колекторських організацій регламентується підзаконним актом – Положенням про реєстрацію колекторських компаній, яке затверджено постановою №75 Нацбанку від 09.07.2021 року (далі – Положення).

 

Важливо! Умови включення суб’єктів до Реєстру колекторських організацій міститися в пункті 69 Положення. Щоб уникнути відмови від Нацбанку в реєстрації необхідно проаналізувати відповідність компанії даних умов:

 

  • бездоганна ділова репутація заявника відповідно до критеріїв розділу III Положення;
  • професійна придатність заявника відповідно до критеріїв п.144 Положення;
  • відповідність співробітників заявника вимогам, встановленим нормативно-правовими актами Нацбанку;
  • місцезнаходження заявника не на тимчасово непідконтрольних Україні територіях;
  • відповідність структури власності заявника вимогам законодавства стосовно постачальників даного напрямку послуг;
  • відсутність фактів порушення законодавства в сфері захисту прав споживачів фінансових послуг протягом останнього року перед подачею заяви;
  • відповідність умов і порядку надання заявником послуг з врегулювання простроченої заборгованості законодавству та встановленим нормам етичної поведінки колекторів.

 

*** Примітка: Окремим підзаконним актом визначаються також кваліфікаційні вимоги до співробітників колекторських організацій. Мається на увазі Положення про кваліфікаційні вимоги до працівників колекторських компаній, яке затверджено постановою №77 Нацбанку від 09.07.2021 року.

 

Порядок реєстрації колекторських компаній

 

Документи в Нацбанк заявник може подати в паперовій або електронній формі (за адресою nbu@bank.gov.ua). При цьому важливо надати повний пакет документації відповідно до вимог, викладених в п.77 Положення. Відсутність одного або кількох документів спричинить відмову в отриманні права на надання колекторських послуг.

 

Важливо! Пакет документів в Нацбанк повинен включати:

  • заяву про включення юридичної особи до Реєстру колекторських організацій за формою;
  • особисті документи заявника, бенефіціарів та керівників компанії, а також довідки, що підтверджують постійне місце проживання і громадянство даних осіб, довідки про наявність / відсутність судимості;
  • анкету заявника з описом бізнес-цілей компанії;
  • анкету заявника з описом політик і внутрішніх положень компанії, в тому числі – щодо взаємодії зі споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості;
  • документи з відомостями про залучених осіб (співробітників) заявника – відповідно даних осіб кваліфікаційним вимогам;
  • документи з відомостями про структуру власності заявника;
  • квитанцію про оплату відповідного збору за реєстрацію.

 

Нацбанк встановив тариф для реєстрації в якості колекторських організацій – 24 тисячі гривень (постанова правління НБУ від 8 липня 2021 року №72).

 

До відома! У порядку реєстрації необхідно звернути увагу на такі найважливіші моменти:

  • рішення про включення заявника до Реєстру колекторських організацій або про відмову у включенні приймається протягом 30 робочих днівз дня подання повного пакету документів;
  • якщо заявник здійснив оплату, але його пакет документів був повернутий у зв’язку з невідповідністю встановленим вимогам, протягом трьох місяцівможна звернутися в НБУ повторно з коректним пакетом документів – повторна оплата при цьому не вноситься;
  • в процесі розгляду заявки Нацбанк може запитати додаткову інформацію, документи, пояснення, необхідні для прийняття рішення, вимагати усунути виявлені в документах порушення;
  • в разі успішного проходження процедури реєстрації, Нацбанк протягом п’яти робочих днівз дня включення особи до Реєстру колекторських організацій надає витяг з Реєстру;
  • інформація з Реєстру оприлюднюється на офіційній веб-сторінці Нацбанку, зокрема, у відкритому доступі: найменування колекторської компанії, код ЄДРПОУ, дата включення до Реєстру, реєстраційний номер, ПІБ особи, яка здійснює управління компанією, контактні дані.

 

Ознайомившись із загальною інформацією, Ви можете перекласти рішення вашої конкретної задачі юридичної компанії VINCO`S!

 

 

Залишилися питання ?

Залиште заявку і ми неодмінно звяжемося з Вами.
Задати питання

Дякуємо за звернення. Очікуйте відповідь фахівця.