Отримання штрихкоду

Отримання штрихкоду

 

У роботі сучасного підприємства-виробника, постачальника, оптового чи роздрібного продавця штрихове кодування – це важливий елемент забезпечення автоматизованого обліку продукції під час постачання/збереження/продажу. Для деяких груп товарів (зокрема алкоголю, лікарських засобів, тютюнових виробів) законодавством встановлюється вимога обов’язкового маркування з використанням штрихових кодів.

 

Штрихове кодування сьогодні в Україні та світі здійснюється за стандартами GS1 та AIM Global. Щоб отримати штрихкод на товар, юридичній особі чи ФОП слід пройти певну процедуру.

 

Вирішення питань зі штриховим кодуванням Ви можете довірити власному співробітнику чи нам, команді спеціалістів юридичної компанії VINCO`S. При цьому наша перевага – це досвід та знання всіх нюансів процедури, що забезпечує:

  • гарантовану коректність ідентифікації продукції;
  • своєчасність подання та оформлення відповідних документів, пов’язаних зі штриховим кодуванням;
  • кваліфіковані консультації щодо практичного застосування штрихового кодування та електронного обміну даними.

 

Що таке штриховий код за стандартами GS1?

 

Штрихкод – це ідентифікатор продукції у вигляді вертикальних чорних та білих смуг із числовим кодом під ними. Читаються ці лінії по горизонталі, зліва направо. Перші три цифри у коді – префікс національної організації-члена GS1 (для України це 482).

 

Увага! Перші три цифри в коді ідентифікують не країну-виробника, а лише те, в якій національній організації GS1 зареєстроване підприємство.

 

Далі шість, сім, вісім чи дев’ять цифр – це унікальний ідентифікаційний номер підприємства (так званий префікс GS1 підприємства). Наступна група цифр є закодованим номером товару (який ніяк не пов’язаний з будь-якими ознаками або споживчими якостями даного товару). Остання, 13-та цифра в коді – контрольна, вона обчислюється з попередніх дванадцяти за спеціальним алгоритмом.

 

Важливо! Кожен штриховий код унікальний, як відбитки пальців. Технології кодування GS1 дозволяють гарантовано уникнути випадкового повторення коду.

 

Де і як можна отримати штрихкод?

 

Присвоєнням штрихових кодів за стандартами GS1 займається Асоціація Товарної Нумерації України «ДжіЕс1 Україна». Щоб юридична особа або ФОП могла отримувати штрихові коди для своїх потреб, необхідно пройти наступний шлях:

 

  1. Укласти типовий договір про асоційоване членство в Асоціації «ДжіЕс1 Україна» та участь у міжнародній системі товарної нумерації GS1.

Щоб укласти договір, до Асоціації слід подати копію виписки про держ. реєстрацію суб’єкта підприємництва (юр. особи або ФОП), а також такі відомості, як найменування компанії, поштову адресу, банківські реквізити.

 

  1. Заповнити та подати Реєстраційну карту учасника Асоціації «ДжіЕс1 Україна».

 

  1. Укласти типові додаткові угоди:
  • про сплату членських внесків;
  • про порядок обміну інформацією у рамках членства в Асоціації.

 

  1. Сплатити членські внески.

Розмір та порядок сплати визначається у додатковій угоді. Йдеться про такі внески:

  • вступні – сплачуються один раз під час укладання договору з Асоціацією;
  • річні разові – сплачуються у фіксованому розмірі незалежно від реалізації або реалізації права на присвоєння штрихкодів;
  • річні періодичні – сплачуються при отриманні штрихкодів або у разі перереєстрації членства в Асоціації.

 

  1. Подати заявки та отримати свідоцтва про присвоєння номерів GS1:
  • префіксу GS1 підприємства;
  • глобального номера розташування (GLN);
  • глобального номера товарної позиції (GTIN) – безпосередньо штрихкоду на товар.

 

За підтримки ЮК VINCO`S термін на укладення договору з Асоціацією складає орієнтовно три дні. Безпосередньо термін отримання штрихового коду – близько семи днів.

 

Яку інформацію має містити заявка на штрихкод?

 

Продукту присвоюється новий номер GS1, коли відмінність очевидна і суттєва будь-якому партнеру в ланцюзі поставки, а також кінцевому споживачеві або роздрібному продавцю. При цьому критерії очевидної та суттєвої відмінності у різних галузях можуть бути різними.

 

До відома! Нанесена на товар штрихова відмітка з унікальним номером забезпечує однозначну ідентифікацію цього товару, незалежно від його характеристик, походження, призначення та застосування. Штриховий код не містить будь-якої конкретної інформації про товар – його склад або ціну.

 

Відповідно заявка повинна містити в повному обсязі інформацію, що дозволяє однозначно ідентифікувати відповідну товарну позицію:

  • тип та вид продукту;
  • торгове найменування (артикул, торгова марка);
  • УКТЗЕД (не обов’язково);
  • нормативно-технічний документ, який визначає вимоги до товару (ГОСТ, ДСТУ);
  • упаковка (вид, матеріал, розмір, конструкція, технологія, кількість товару, маса нетто);
  • опис (споживчі характеристики, склад, зовнішній вигляд, характерні властивості);
  • дата публікації інформації в електронному каталозі товарів.

 

До заповнення заявки встановлено суворий регламент, зокрема – за кількістю символів у кожному полі заповнення. Щоб уникнути помилок до підготовки документа, слід підійти з усією уважністю, а краще – довірити це завдання фахівцям ЮК VINCO`S, які зможуть дотриматися всіх вимог.

 

До відома! Технологія та нормативне врегулювання штрихового кодування за стандартами GS1 повністю довели свою ефективність у світі. Щодня здійснюється понад 5 мільярдів сканувань штрихових кодів GS1. Число користувачів стандартів GS1 становить понад 1 000 000 компаній у різних країнах та на різних континентах.

 

Якщо Ви плануєте налагодити процедуру штрихового кодування продукції на своєму підприємстві, звертайтесь до юридичної компанії VINCO`S, щоб оперативно та без помилок досягти необхідного результату.

 

Залишилися питання ?

Залиште заявку і ми неодмінно звяжемося з Вами.
Задати питання

Дякуємо за звернення. Очікуйте відповідь фахівця.