Діяльність Антимонопольного комітету України (АМКУ) регулюється положеннями закону №2210-III «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 року та деякими іншими нормативно-правовими актами. Специфіка функціонування цього державного органу полягає в тому, що він на свій розсуд збирає докази порушень законодавства, самостійно оцінює їх і робить відповідні висновки.
Серед прикладів таких правопорушень:
Суб’єкти, яких зачіпають рішення АМКУ, мають право оскаржити ці акти. І хоча кількість подібних суперечок досить велика, судову практику не можна назвати однозначною і усталеною. В силу обмеженого інструментарію захисту інтересів суб’єктів господарювання слід з особливою ретельністю підходити до питання вибору партнера для представництва в судовій інстанції.
Фахівці нашої компанії володіють достатньою компетенцією в сфері конкурентного права. Завдяки безперервній практиці нами накопичений не тільки узагальнюючий досвід, але і знання нюансів в таких справах, який в підсумку стане виграшним фактором в умовах змагання з АМКУ. Відразу при зверненні ми оцінимо вашу ситуацію, і надамо реалістичний прогноз можливих результатів вирішення спору.
Згідно ст.60 закону №2210-III, такі акти оскаржуються в господарському суді. Можливість застосування процедури оскарження обмовлюється в останньому абзаці висновку комітету про виявлення правопорушення і накладення штрафу.
При цьому вкрай важливо не випустити з виду такі моменти:
Виходячи з цього, при оскарженні важливий кожен день. Відкладання звернення до адвоката і подачі позову загрожує великими фінансовими втратами.
Згідно з нормами чинного законодавства, суди не вправі брати на себе функції, які здійснюються виключно Антимонопольним комітетом. Йдеться про те, що господарські суди не мають повноважень змінювати / зменшувати розмір штрафу.
В ході розгляду оскаржується законність акта АМКУ. Можливий результат процесу – визнання акта недійсним.
Поряд з цим, досвідченими адвокатами застосовується альтернативна тактика – рішення оскаржується частково. Для досягнення такого результату використовується досить складна і ретельно вибудувана аргументація, за допомогою якої доводиться несправедливість розміру штрафу і необхідність його перегляду. У підсумку, суд може визнати величину штрафу непропорційною. Антимонопольний комітет у відповідність з таким судовим рішенням змушений буде переглянути свої висновки і повторно скласти висновок стосовно даного суб’єкта.
На практиці переконати суд в несправедливості розміру штрафу – це завдання дуже високого рівня складності. Формально, ця санкція накладена у відповідності до вимог закону, розмір штрафу не перевищує встановленого законом максимуму.
Обов’язок щодо збору доказової бази у справах, пов’язаних з порушенням конкурентного законодавства, покладається на АМКУ. Учасники справи мають можливість, але не зобов’язані надавати матеріали, доводи, заперечення, роз’яснення. Такий підхід відповідає принципу презумпції невинуватості: особа не повинна доводити власну невинуватість.
Для своїх висновків про наявність / відсутність порушення Антимонопольний комітет на свій розсуд визначає обсяг достатніх доказів. Іноді відповідачу не надається можливість навести аргументи з метою захисту своїх інтересів.
Але коли справа переходить в суд, ситуація змінюється. За законодавством, в ході будь-якого процесу повинен дотримуватися принцип змагальності сторін. Якщо під час розслідування АМКУ компанія-відповідач іноді позбавляється права відстояти свою позицію і активно вплинути на висновок даного державного органу, то в суді таку можливість можна реалізувати в повній мірі.
Виходячи з специфіки і складності вирішення таких спорів, необхідно звернути увагу на такі моменти:
При будь-яких обставинах, якщо ви отримали рішення АМКУ, яке завдає шкоду вашим інтересам, вирушайте до адвоката. Об’єктивна і неупереджена оцінка ситуації – справі не завадить. Ви зможете отримати відомості про можливі перспективи і результати справи в судовій інстанції. І після такої консультації усвідомлено вирішуйте, що робити далі!
Thank's for your message