У чинному законодавстві відсутнє визначення поняття «загальновідома торгова марка (ТМ) / торговий знак». Найчастіше в нормативних актах використовується аналогове поняття «добре відомий знак» (well-known mark). Такий підхід коректний, тому що слово «загальновідомий» може асоціюватися зі значенням «відомий всім і кожному». Але жоден бренд апріорі не може претендувати на популярність всім без винятку.
В Україні процедура визнання знака для товарів / послуг добре відомим врегулюється наступними правовими нормами:
Якщо враховувати, що за відомостями за 2019 рік у нашій країні добре відомими визнані всього 186 брендів, то стає зрозумілим: мова йде про серйозну правову процедуру з безліччю нюансів. Щоб успішно пройти її до кінця і отримати бажаний результат, наша команда пропонує вам свою допомогу. Попередньо можете ознайомитися із загальним алгоритмом дій в подібних випадках.
Згідно із законодавством, можливі два шляхи досягнення необхідного результату:
Критерії визнання знака добре відомим вказані в частині 2 статті 25 закону №3689-XII. В даному правовій нормі обумовлюється доцільність використання одного або декількох критеріїв в кожному конкретному випадку. У переліку таких умов:
У Порядку №228 передбачається можливість проведення опитування з метою підтвердження хорошої популярності ТМ.
До проведення та оформлення результатів подібних опитувань в Порядку №228 виставляються досить чіткі вимоги.
*** Наприклад, якщо мова йде про продукцію виробничо-технічного призначення, то опитувати слід фахівців, які є споживачами. Якщо мова йде про продукцію групи FMCG (широкого вжитку), опитувати необхідно «середніх споживачів» (за критеріями віку, статі, матеріального і соціального становища, освіти).
В рамках опитування респондентам слід відповісти на такі питання:
Орієнтуватися слід на вказівки частини 3 статті 24 закону №3689 і Порядок №228. Якщо використовується процедура з подачею документів до Апеляційної палати, то слід пройти 4 етапи.
Формальні вимоги до заяви представлені в Порядку №228. Подавати його може як зацікавлена особа, так і її представник (адвокат). Разом із заявою подається пакет документів в обґрунтування відповідності критеріям ч.2 ст.25 закону №3689.
Для цього в Апеляційній палаті створюється спеціальна колегія з 5 членів. Тривалість розгляду становить 10 днів з моменту подачі пакета документів. Під час розгляду заяви по суті на засіданні присутній заявник (представник заявника). Він має право коментувати докази, висловлювати аргументи, відповідати на запитання членів колегії.
Приймається рішення більшістю голосів членів колегії. Вступає в силу таке рішення з моменту його затвердження наказом Мінекономрозвитку. Відповідний знак вноситься до реєстру. З цього моменту він враховується при проведенні експертизи заяв на реєстрацію інших ТМ.
На завершення процедури відповідні відомості необхідно опублікувати в офіційному бюлетені «Промислова власність».
У певних випадках кращим буде отримання аналогічного результату через суд. Інформацію про те, коли доцільно використовувати судовий шлях, можна отримати на консультації профільного експерта після його ознайомлення з конкретною ситуацією.
Серед доказів, які готуються для суду:
Виходячи з викладених вище відомостей, визнати бренд добре відомим досить складно. Пройти звичайну реєстрацію набагато простіше. Але це в підсумку не забезпечує всіх тих переваг, які отримує правовласник добре відомої ТМ.
Про що йде мова?
Thank's for your message